3…2…1.




Det här är vad jag har ätit de två senaste dagarna. (+ Kebab och sallad och grejer på resturangen) Har ätit kebab typ fyra gånger i mitt liv, och två av de gångerna var igår.

  • Är fortfarande irriterad efter att en barnfamilj som åt massa grejer inte lämnade dricks, trots awesome service. Inte ens några kronor. Snålt, faktiskt. Men jaja, fick ändå en hel del i dricks efter kvällen, så jag är ändå nöjd. Tänk på det när ni går på resturang! En femma hit eller dit är typ inte så mycket faktiskt. Men det blir jättemycket för oss servitriser i längden! (Vad weird, jag är varken arbetslös eller studerande, jag är bara servitris. Hm, ovant.)

Nu ska jag dricka cola och spela wow med min awesome pojkvän, sedan ska vi nana och åka hem till hans föräldrar imorgon och tvätta. Can't wait. Fan, det var någonting mer jag skulle skriva. Kommer inte ihåg. Ajuste, bilder på lägenheten kommer snart! Jag ska bara bli not-so-lazy… Typ. Det får räcka med uppdatering för idag. Puss och kram mina trogna 10~ läsare! Haha.



Kommentarer
Postat av: Carro

Haha, du är så söt. Kommer ihåg att du

alltid åt chips med pinnar :) saknar dig som fan! <3

2010-08-22 @ 21:08:26
Postat av: Farmor

Hej gumman!

Ang. drickspengar har jag några synpunkter som man kanske inte alltid tänker på!

För det första: Du vet väl att man är skyldig att i deklarationen ta upp inkomster av dricks och måste skatta för de pengarna!

Dricks var något som användes förr i världen när anställda inte hade just någon lön (det har väl du?)

Det finns inget som säger att man MÅSTE ge dricks, det gör man ju inte till t.ex. expediter ,kontorspersonal, poliser eller över huvud taget till andra än just servitriser trots att ALLA förhoppningsvis gör sitt bästa!



Tänk i stället så här när det kommer in en barnfamilj:

Så roligt att se en ung familj som kanske har gnetat och sparat för att få råd att gå på restaurang för att ge sina barn en extra upplevelse trots att man egentligen inte borde unna sig det!



Visst har du en tråkig farmor som kommer med sådant man inte vill höra, men jag tror att i det "långa loppet" blir människan rätt lycklig av att försöka sätta sig in i hur andra känner och mår och inte bara vara "sig själv närmast"! När du själv får barn kommer du att märka att det kan vara svårt att få pengarna att räcka till det där lilla extra och det har inget med snålhet att göra!



Hoppas du tar till dig det jag skriver som omtanke och inget annat!

Varm kram

Farmor

2010-08-25 @ 10:59:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0