Day 2.






Är så sjukt trött nu. Gör en likadan lista som igår, fast med andra saker såklart;

  • Vaknade vid 8 och åt konstig men helt okej hotellfrukost. Ni hade fått en bild på den om jag inte hade glömt minneskortet.
  • Åkte sightseeing-buss. Jättevärt faktiskt! Har tagit galet mycket fina bilder, men eftersom att internet är segt och mamma vill sova så hinner jag inte ladda upp så många idag.
  • Blev guidad i en Moské (stavning?) av en man som sedan ville att vi skulle köpa carpets i hans carpet-shop. Han lovade att alla var flygande mattor.
  • Gick på världens längsta shopping-gata som jag tyvärr inte vet namnet på. Gick från något 'torg' eller something som hette Taksim.
  • Köpte skor.
  • Köpte lite andra saker.
  • Blev raggad på och fick ställa upp på bilder var femte minut. "We have boyfriends" Sa vi. "No problem, what's your number?" Sa de.
  • Åkte hem till hotellet och åkte vilse i hissen.

Det är väl ungefär vad som har hänt idag, ber om ursäkt för att det blir lite bilder, men jag skyller allt på internet.
Någon som har några tips på vad man kan göra i Istanbul?




Föresten, jag har jättesvårt att svara på kommentarer nu när jag är i Istanbul, ska försöka ta tag i det igen när jag kommer hem. Men om jag inte svarar, försök att fråga igen, för jag har fått en hel del kommentarer på sista tiden, det är lätt att missa :( Jag menar absolut ingenting illa, bara så att ni vet!




Kommentarer
Postat av: Farmor

Hoppas att ni är rädda om er! Att karlarna raggar turistande kvinnor beror inte bara på att de tycker ni är vackra utan ännu mer på att man inte gör så mot sina egna flickor. Det är alltid spännande för dem att försöka få napp hos utlänningar som man inbillar att det är "fritt fram" hos. Tråkig sanning att skriva om, men viktig <3

2011-07-14 @ 23:34:36
Postat av: princess

tips är att ta båten till maidens tower (kiz kulesi) och äta där :) utsikten är fantastisk. europas största galleria ligger i Bakirköy som heter Marmara Forum. Finns även en underbar galleria (också i Bakirköy) som heter Carousel, den är sevärd. Om ni ska ut och klubba (om du har åldern inne dvs) kan ni gå till Reina som ligger vid Bosporen.



Min farmor kommer nämligen från Istanbul så jag har varit där dussintal gånger :) Ska även åka dit nu på torsdag :) Ha så kul därborta!



ps: stället du besökte heter Taksim Square ;)

2011-07-18 @ 16:27:35
URL: http://princessmelis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0